SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ Z MATEMATYKI REALIZOWANEJ W KLASACH VII – VIII „Otoczeni procentami”
data dodania: 2022-07-08
SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
Z MATEMATYKI REALIZOWANEJ W KLASACH VII – VIII
„Otoczeni procentami”
rok szkolny 2021/2022
Głównym założeniem innowacji było pokazanie uczniom, że można zadnia matematyczne wykorzystywać w sytuacjach niestandardowych, nie tylko matematycznie. Prace przy realizacji projektu pozwoliły uczniom m.in. na samodzielną pracę, pracę w grupach, pracę z rodzicami oraz dogłębnym zbadaniu zjawiska procentów w życiu codziennym i otaczającej rzeczywistości.
Uczniowie mogli samodzielnie odkrywać, wykazywać się kreatywnością w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Sięgali przede wszystkim po przykłady zastosowania matematyki w życiu codziennym.
Projekt polegał na dokładnym i szczegółowym zaplanowaniu działań. Począwszy od przedstawienie celów projektu, zawarcie kontraktu z uczniami, ustalenie terminów spotkań, podział uczniów na zespoły, wybór liderów zespołów.
Wzmocnione zostały również działania ekologiczne według pomysłów zespołów.
Grupy dokonały podsumowania całościowego projektu.
Korzyści z przeprowadzonej innowacji to miedzy innymi:
1. Umiejętność planowania pracy
2. Korzystania z różnych źródeł informacji
3. Wykorzystania wiedzy matematycznej do obliczeń procentowych
4. Wyciągania wniosków
5. W pracy grupowej podejmowania decyzji
6. Wyrażania własnych ocen i opinii
7. Obrony własnego zdania
8. Prezentowania własnej pracy i jej obrona
Autorki: Agnieszka Honkisz, Zofia Cichy, Maria Stolecka