SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „Czy tu jest błąd? – zaproszenie do dyskusji”
data dodania: 2022-07-08
SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
„Czy tu jest błąd? – zaproszenie do dyskusji”
realizowanej w terminie
IV 2021 – IV 2022
w klasach IV - VII
Głównym celem innowacji było rozbudzanie ciekawości edukacyjnej, kształcenie umiejętności logicznego myślenia oraz nauki argumentowania, krytycznego myślenia w odkrywaniu sposobu rozwiązania problemu matematycznego. Rozwiązywanie zadań problemowych uczy stawiania hipotez, wyrabia nawyk podejrzliwego podchodzenia do wyników i rozwiązań. Wzmacnia poczucie własnej wartości i akceptowania błędu, jako normalnego elementu procesu myślenia. Pokazuje uczniowi, że warto wyciągać wnioski z pomyłek i wykorzystać błąd do kreatywnego poszukiwania rozwiązań.
Osiągnięto to poprzez zastosowanie na lekcjach różnych gier logicznych, domin matematycznych, prac manualnych, zestawów zadań oraz stawiając pytania problemowe.
W ramach prowadzonych działań uczniowie wzięli udział w następujących przedsięwzięciach: Dzień Tabliczki Mnożenia, Dzień Matematyki pod hasłem „Matematyka, to jakiś kosmos”, Dzień Liczby Pi, Dzień Projektów Przedmiotowych oraz konkursach przedmiotowych. Zrealizowano wiele projektów edukacyjnych m. in. ludzik kątowy, obrazek z figur płaskich, zabawa z tangramem, modele figur przestrzennych z papieru i złączek. Działania te umożliwiły uczniom prezentację swoich umiejętności matematycznych oraz pobudziły ich kreatywność.
Wszystkie podjęte działania przyczyniły się do podniesienia świadomości edukacyjnej uczniów oraz rozwijania kompetencji, takich jak: innowacyjność
i przedsiębiorczość.
Nauczycielki matematyki:
Agnieszka Honkisz, Zofia Cichy, Maria Stolecka