Realizacja działań w ramach innowacji przebiegała na dwóch poziomach:
- na terenie szkoły - pogadanki na temat zdrowego żywienia, prezentowanie raz w tygodniu przez chętnych uczniów zdrowych śniadań przygotowanych własnoręcznie w domu (za zdrowe, zbilansowane śniadanie otrzymywali punkty), spotkanie z dietetykiem w szkole.
- poza terenem szkoły - oglądanie materiałów wysyłanych na gmaila o zdrowym żywieniu, samodzielne przygotowywanie zdrowych drugich śniadań.
Celem innowacji było:
- nabywania nowych umiejętności, stwarzanie w szkole atmosfery wskazującej na promocję zdrowia.
- zwiększanie i rozszerzanie wiedzy o zdrowym żywieniu.
- praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy z zakresu zdrowego odżywiania się.
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie oraz zdrowie.
- zachęcanie do wyboru zdrowego stylu życia
- kształtowanie czynnej postawy w zapobieganiu chorobom.
- nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowywania posiłków zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania, higieny i bezpieczeństwa.
Oceny podjętych działań dokonano poprzez:
- analiza przyniesionych śniadań do szkoły.
- rozmowy indywidualne z uczniami.
- ocenę zaangażowania i aktywności uczniów w zadanie przygotowania i noszenia do szkoły zdrowego drugiego śniadania.
- prezentowanie przyniesionych śniadań .
Wnioski
Analizując wyniki sprawdzania przynoszonych śniadań przez uczniów klas 4-8 okazuje się, że klasy młodsze bardziej przywiązywały uwagę do jakości swoich śniadań, im uczniowie starsi tym było gorzej. Uczniowie starsi posiadają wiedzę na temat zdrowego żywienia ale nie zawsze ją stosują.