Odnośnik bip Imielin Odnośnik do strony materiałów Szkoły Podstawowej w Imielinie umieszczonych w serwisie społecznościowym Facebook
Światowy Dzień Wody z PAH - relacja z działań nauczycieli
data dodania: 2021-05-04

Światowy Dzień Wody z PAH - relacja z działań nauczycieli.

      Nasza szkoła wzięła udział w Światowym Dniu Wody z Polską Akcją Humanitarną. Realizowali ją poszczególni nauczyciele w wybranych klasach na każdym poziomie edukacji.
     Organizowane były działania głównie na podstawie materiałów otrzymanych z PAH - zarówno w formie stacjonarnej, jak i online.
     Nie zabrakło oczywiście kreatywnych pomysłów i doświadczeń własnych wykorzystywanych na lekcjach czy świetlicowych zajęciach. W sumie zrealizowaliśmy 11 godzin różnego typu. Na podstawie opinii nauczycieli prowadzących zajęcia przedstawiamy krótki raport z naszych działań :)

    1. W ramach jakich zajęć prowadzone były zajęcia?


wykres
    2. Refleksje naszych wychowanków były przeróżne:

    • Oprócz oszczędzania wody w domu (ze względu na duże koszty zużycia) nie jesteśmy wstanie inaczej wpływać na gospodarkę wody w kraju i na świecie.
    • Jako konsumenci lubimy kupować nowe rzeczy, nie mamy świadomości , ile wody się do ich zużywa do produkcji.
    • Dzieci zadawały pytania np. o wyrzucanie rzeczy do wody w toalecie ( papierki, ogryzki, resztki obiadowe)
    • Film Kasi Gandor uczniowie skomentowali jednym słowem: "Szok". Większość z nich była zdziwiona tym, ile wody zużywamy pośrednio, zaciekawił ich także spór o wody Nilu.
    • Uczniowie starszych klas zauważali w jak trudny sposób jest usunąć zanieczyszczenia z wody, zwłaszcza olej. Również przekonali się jak mało jest tego zasoby na ziemi i jak nierówno jest on podzielony patrząc na mapę świata.
    • Największy zachwyt budziły doświadczenia

    3. Czego uczniowie się dowiedzieli, co sobie uświadomili i jak będą wykorzystywać zdobytą wiedzę? Wyzwanie globalne:

    • Że wszyscy ludzie na świecie potrzebują wody;
    • Że nie wszyscy na świecie mają zapewniony dostęp do wody;
    • Że posiadanie stałego dostępu do wody to wielki przywilej, wiedzą już jak dużo wody w sposób nieświadomy marnujemy i w jaki sposób mogą się przyczynić do oszczędzania wody.
    • Młodsi uczniowie dowiedzieli się jak przebiega obieg wody w przyrodzie i skąd woda bierze się w ich domach.
    • Uczniowie nauczyli się jak odpowiednio gospodarować wodą, dowiedzieli się o zasobach wody na świecie, przyczynach jej braku.
    • Dzieci uświadomiły sobie ile wody zużywamy podczas produkcji różnych artykułów, a także dlaczego woda jest ważna w życiu oraz jak oszczędzać wodę.
    • Uczniowie dowiedzieli się, co to jest ślad wodny i uświadomili sobie, jak dużo wody zużywają pośrednio.
    • Dowiedzieli się także, jakich powodów ludzie nie mają dostępu do wody lub ten dostęp mają bardzo ograniczony, jak to wpływa na ich życie.
    • Uczniowie uświadomili sobie, że ich codzienne wybory mają wpływ na środowisko i jednocześnie na życie innych ludzi. Zdobytą wiedzę i zebrane pomysły dotyczące tego, jak konkretnie oszczędzać wodę (zużycie pośrednie), chcą wykorzystać w tworzeniu małej kampanii społecznej mającej na celu zachęcenie innych do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich.

    4. Wodne wyzwanie globalne w pytaniach i odpowiedziach - czyli “kto pyta, wie więcej”:

    • W jaki sposób dostęp do wody wiąże się z dostępem do edukacji,
    • Czy nasz styl życia ma wpływ na to, że w innych miejscach na świecie brakuje wody
    • Porównanie na przykładzie Polski i Afryki ( np zużycie wody, zasoby, dostęp do wody itp)
    • Uczniowie sporządzali mapę świata zaznaczając zasoby wody.
    • Zdobyli też wiedzę jak duże zagrożenie dla nas niesie zanieczyszczenia wielkich zbiorników wodnych.

    5. To nie jedyna wodna akcja w naszej szkole, bo działamy już w akcjach:

    • Na ratunek wodzie- akcja szkolna.
    • Toaleta to nie śmietnik
    • Projekt edukacyjny: Woda białe bogactwo

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszych działań
  - wszystkie na naszych facebookowych profilach :)
Zarówno szkolnym, jak i świetlicowym.

https://www.facebook.com/spimielin/posts/3596471967117910
https://www.facebook.com/spimielin/posts/3589673121131128
https://www.facebook.com/spimielin/posts/3589661851132255
https://www.facebook.com/1240016532730104/posts/3986722278059502/?sfnsn=mo
https://www.facebook.com/1240016532730104/posts/3977053579026372/?sfnsn=mo
https://www.facebook.com/watch/?v=803259400539774



50-lecie Szkoły 
25 kwietnia 2024
PnPoniedziałek WtWtorek ŚrŚroda CzCzwartek PiPiątek SoSobota NdNiedziela
1234567
891011121314
15161718192021
222324dzisiaj
25
262728
2930
foto losowe
galeria uśmiechów
Dziennik elktroniczny Filmy kanał youtube Szkoły Podstawowej nr 2 w Imielinie sześciolatki w szkole książki naszych marzeń strona MEN.gov odkrywcy talentów Szkoła przyjazna sześciolatkom Wiarygodna Szkoła Certyfikat Certyfikat udziału w programie edukacja cyfrowa MegaMisja 2016/2017 Licenicja VII Światowy dzień tabliczki mnożenia Lepsza Szkoła Projekt ReadON Dyplom uznania VII Światowy dzień tabliczki mnożenia Certyfikat udziału w programie edukacja cyfrowa MegaMisja 2017/2018 Dyplom Kompetencje na szóstkę Certyfikat Lepsza Szkoła Licenicja IX Światowy Dzień Tabliczk Mnożenia Piłka ręczna Logo SZS Logo SKS Logo Związki Piłki Ręcznej w Polsce Logo Szkoła Pamięta Logo Szkoła do Hymnu Logo Szkoła do Hymnu
WSPÓŁPRACA:

GIMNAZJUM IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH W IMIELINIEPRZEDSZKOLE MIEJSKIE W IMIELINIEBIBLIOTEKA MIEJSKA W IMIELINIEURZĄD MIASTA IMIELINMIEJSKIE CENTRUM KULTURY W IMIELINIEMIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W IMIELINIE
Herb miasta Imielin
Imielin
Herb powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego
Powiat Bieruńsko-Lędziński
Herb województwa śląskiego
Województwo Śląskie