W roku szkolnym 2020/2021 w klasach drugich kontynuowana była Innowacja pedagogiczna z matematyki „SENSOMAT, czyli sensoryczna nauka matematyki”.
Czas trwania innowacji: od października do maja
Celem naszej innowacji było rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych uczniów poprzez czynnościowe, wielozmysłowe i zabawowe podejście do problemów matematycznych.
Poprzez naszą innowację dostarczyliśmy dzieciom różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów i poszerzyliśmy świat ich doznań. Rozbudziliśmy zainteresowania matematyczne dzieci, umiejętność wykonywania działań arytmetycznych, rozwinęliśmy umiejętność logicznego myślenia, samodzielność czy aktywność twórczą. Poznawaliśmy pojęcia i treści matematyczne poprzez praktyczne działanie. Na koniec dzieci miały możliwość sprawdzenia swojej wiedzy, przechodząc przez matematyczne stacje zadaniowe (Escape room).
„Słyszałem i zapomniałem. Widziałem i zapamiętałem. Zrobiłem i zrozumiałem.” Konfucjusz
Innowacja będzie kontynuowana w roku szkolnym 2021/2022 w klasach trzecich.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji z tego roku.
Podsumowanie innowacji pedagogicznej w nauczaniu przedsiębiorczości w roku szkolnym 2019/2020 realizowanej przez Spółdzielnia Uczniowska BALBINKA – SKLEPIK SZKOLNY, a prowadzonej przez Marię Stolecką.
Podsumowanie innowacji pedagogicznej w nauczaniu przedsiębiorczości w roku szkolnym 2019/2020 realizowanej przez Spółdzielnia Uczniowska BALBINKA – SKLEPIK SZKOLNY, a prowadzonej przez Marię Stolecką. GŁÓWNYM ZAŁOŻENIE innowacji było przygotowanie uczniów do planowania swojej przyszłości oraz do aktywności zawodowej w formie pracy najemnej lub prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Posiadającemu tę wiedzę uczniowi pokazano, jak – realizując indywidualne cele ekonomiczne – być przedsiębiorczym, a zarazem społecznie odpowiedzialnym w swych dążeniach i działaniach. Innowacja rozwijała zainteresowania uczniów handlem, działalnością usługową i oparta byłą na pracy Sklepiku Szkolnego BALBINKA. Przez uczestnictwo w pracy sklepiku młody człowiek mógł uczyć się przedsiębiorczości, odpowiedzialności, uczciwości, dobrego gospodarowania, szacunku dla uczciwie zarobionych pieniędzy, a nade wszystko pracy zespołowej i zbiorowej zaradności. Dzięki zaangażowaniu w pracę w sklepiku szkolnym uczeń: - poznał reguły i mechanizmy funkcjonujące w handlu;
- swobodne operował podstawowymi terminami i pojęciami związanymi z ekonomią i handlem;
- bezinteresowne działał na rzecz innych;
- nabył umiejętność prowadzenia działalności handlowej;
- uczył się samodzielności w myśleniu, działaniu, ocenie; - uczył się odpowiedzialności, rzetelności, obowiązkowości;
- był gotowy do współpracy i współdziałania (organizacja konkursów: LOGO sklepiku szkolnego, ZDROWO JEM);
- pogłębiał poczucie własnej wartości i przydatności dla społeczeństwa szkolnego.
PODSUMOWANIE INNOWACJI WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI – SZKOLNY PROGRAM ĆWICZEŃ INTEGRUJĄCYCH
W
roku szkolnym 2019/2020 w klasach pierwszych prowadzona była
Innowacja
pedagogiczna z matematyki
„SENSOMAT,
czyli sensoryczna nauka matematyki”.
Czas
trwania innowacji: od października do maja, ale ze względu na
zawieszenie zajęć w szkołach od marca, część założonych zadań
została przełożona na następny rok szkolny, z dostosowaniem do
wieku dzieci.
Celem
naszej innowacji było rozwijanie zainteresowań i uzdolnień
matematycznych uczniów poprzez czynnościowe, wielozmysłowe
i
zabawowe podejście do problemów matematycznych. Podczas naszej
innowacji dzieci mogły
„poczuć” matematykę wszystkimi zmysłami.
Uczyliśmy
się trudnej sztuki matematycznej poprzez zabawę i zmysły: smak,
dotyk, wzrok, słuch. Smakowaliśmy, dotykaliśmy, oglądaliśmy,
doświadczaliśmy, układaliśmy, segregowaliśmy, liczyliśmy,
tworzyliśmy i.................. matematyka
stała się łatwiejsza :-)
„Słyszałem
i zapomniałem.
Widziałem
i zapamiętałem.
Zrobiłem
i zrozumiałem.”
Konfucjusz
Innowacja
będzie kontynuowana w roku szkolnym 2020/2021
w
klasach drugich.
Zapraszamy
do obejrzenia krótkiej prezentacji z tego roku.
Podsumowanie innowacji pedagogicznej prowadzonej na lekcjach matematyki w klasach IV-VI: „MATtalent”
Podsumowanie innowacji pedagogicznej prowadzonej na zajęciach z wychowawcą w klasach V: „W grupie siła” w roku szkolnym 2019/2020 w Szkole Podstawowej nr 2 w Imielinie